Založ si blog

Archív: marec, 2011

Čaje – nečaje

Čajom by sa mali nazývať iba čaje zelené, čierne, oolongy, biele a čaj pu erh. Aby som nepísal len o čajoch, rozhodol som sa že popíšem niekoľko čajov – nečajov. Týmto pojmom označujeme všetky výluhy, odvary aj nálevy ktoré nepochádzajú z pravého čajovníka, teda z rastliny camelia sinensis. Ide o nápoje čajového typu. Tieto čaje – nečaje pochádzajú […]

Pokračovanie článku

Čaj s chuťou jazmínu

Hovorí sa, kde je jazmínový čaj, tam je pohoda a harmónia. Tento čaj sa pokladá za jeden z najobľúbenejších čajov na svete. Ten najlepší pochádza z Činy. Číňania ho rozdeľujú do siedmych tried, alebo stupňov kvality. Okrem toho je ešte jedna „extra trieda“. Nižšie triedy sú celkom slušné, ale neuveriteľná nádhera jazminových čajov, ako napríklad Yin Hao, […]

Pokračovanie článku

Čaj grófa Greya

Pokračujem v predstavovaní čajov, ktoré mi učarovali a ktoré som si obľúbil. V predošlom článku som písal o zelenom čaji Dračia studňa (tu). Dnes popíšem môj najobľúbenejší, čierny Earl Grey. Tento čaj je pomenovaný po grófovi Greyovi. Bol to humánny a energický whigovský rival toryovského vojvodu z Wellingtonu, ktorému zmaril plány stať sa ministerským […]

Pokračovanie článku

Čaj z Dračej studne

Môj posledný článok popisoval slávny čínsky čaj Pu-erh (tu). Patrí medzi moje najobľúbenejšie. Každému ale hovorím že môj čaj No.1 je Earl Grey, takže by som mal práve teraz písať o ňom. Lenže ja dám prednosť čaju, ktorý som si kúpil ako prvý sypaný. Kde bolo, tam bolo, našiel som pred mnohými rokmi u nás v meste novo otvorenú predajňu čaju. Bol to […]

Pokračovanie článku

Kto si dá zemitý čaj?

V predošlom článku (tu) som písal ako čaj vnímajú v rôznych končinách sveta, ako sa dostal do Európy, ako ho pripravujú Angličania. Minimálne v jednom by sa mohol čaj prirovnať k vínu. A je to v škále druhov a príchutí. Táto škála je veľmi široká a možno ju prirovnať k vínam bielym, červeným a ružovým. Odrody majú svoju paralelu v sortách […]

Pokračovanie článku
Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

ONLINE: Zničíme NATO do roku 2030, všetci pokľaknú pred Ruskom a budú prosiť, blúznil ruský veliteľ v štátnej TV

ONLINE: Zničíme NATO do roku 2030, všetci pokľaknú pred Ruskom a budú prosiť, blúznil ruský veliteľ v štátnej TV

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 593045x
Priemerná čítanosť článkov: 4633x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy