Založ si blog

O sviatkoch. Aj mokrých. .

Som výrastok socializmu a v tých časoch sa tradovalo niekoľko sviatkov. Samozrejme ich počet bol nižší ako v tejto dobe. Dnes tu máme okrem sviatkov, ktoré sa preniesli z dôb „vraj temna“ aj privandrované sviatky a aby to bolo pestrejšie, skoro každý deň máme deň niečoho. Tak napríklad pred dvomi dňami 6.3. bol deň jódu a zajtra 9.3. to bude deň paniky.  Priznám sa, mával som paniku z Veľkej noci, z kúpačiek a trochu aj zo sviatku žien.

Na Veľkú noc som musel ako dieťa hanblivé s tatom, s mužskou časťou našej rodiny a s prenikavo „voňajúcou“ voňavkou  obchádzať rodinu, kde po vykonaní rituálu oblievania či šibania sme boli pohostení nielen stravou, ale aj tekutým. Spomínam, ako dieťa, že žienky z navštívených rodín hovorili tatovi: „Nech si len dá, však len za jeden!“ No ale rodina bola veľká a tých „za jeden“ bolo odrazu o dosť viac ako  jeden. Potom tato dostal na poslednej štácii u starkej, kde nás čakala mama vyhubované, že ako to dával pozor na mňa. Mne v tú chvíľu prišiel svet oveľa smiešnejší ako inokedy. Ale nie o tomto sviatku som chcel písať. Veľká noc sa len blíži. Hoci „Veľkých nocí“ býva dosť aj po iné noci v roku. S pribúdajúcim vekom ich je však menej a menej.

MDŽ som si ctil a vážil a ctím si dodnes aj keď som vyššie písal o panike. Nebola to panika, len nie práve príjemné predstavy, ako  niektoré ženy   poobede, alebo večer, v noci, nad ránom, čakali na toho svojho vinšovníka. Nezriedka sa stávalo že miesto blahoželania tej svojej milovanej a zákonitej sa udial cirkus, aj keď cirkusová sezóna ešte nezačala. Žena: „Ako to zase vyzeráš? A kde si doteraz bol!?“ Muž: „Na všetko musíš vrčať! Aha …hik… ja som ti doniesol aj kyticu krásnu…. noo, bola krásna… a tebe sa aj tak nič nepáči!“ Boli aj ženy, ktoré boli väčšími mužmi ako ich gratulanti a nezriedka sa ponúkol pohľad na ulici, na cik cak idúcu ženu nesúcu rozcuchanú hrivu a kyticu.

Ale teraz vážnejšie. Čo si ja pamätám, 8. marec je od nepamäti (s čím by nesúhlasili historici a vrtáci) sviatok žien. Je smutné ak si niektorí muži spomenú na to, aké skvelé ženy sú, len v tento jeden deň. Muž by mal uctievať ženu každý deň.

 

Milé ženy. Vlastné aj cudzie. Prajem Vám šťastie, zdravie a doživotnú krásu k dnešnému sviatku.

 

Rýchlovlak v hlave

31.07.2020

Prečítal som si jeden článok v časopise, kde boli popísané rôzne druhy meditácií. Jedna z nich ma zaujala tak, že som sa v nej našiel. Niečo podobné sa deje teraz aj mne. Predstavte si, ako sedíte v rýchlovlaku. Za oknom pozorujete, ako sa krajina rýchlo mihá. Teraz si predstavte, že sedíte v osobnom vlaku a okolitú krajinu vnímate oveľa lepšie. Máte šancu, čas vidieť [...]

Aj o tom, ako som si svoje prvé runy vyrobil

10.12.2019

Od včerajšieho dňa mi vnútorný hlas, čiže moje vyššie Ja hovorí, aby som sa čo to naučil o runách. Zase je tu asi niečo, čomu sa mám venovať, alebo priučiť, poučiť z niečoho… a to sú runy. Doteraz som len vedel že runy sú, že majú istú moc, že ich dlhú dobu ohrievali pod svojimi krídlami Kelti, starí Germáni, hoci história rún siaha oveľa ďalej. Viem o [...]

Babolety . . . urpínske

17.10.2019

Znovu bol krásny deň babieho leta a voľba menšieho výletu padla na neďaleký Urpín vedľa ktorého je prilepená Banská Bystrica. Cesta naň viedla popri rozprávkovom dome. (pre nedeformovaný pohľad klik na obrázky) Aj Banská Bystrica má svoj strašidelný dom. Určite nie jeden a ani o tomto som si nie istý či v ňom straší, ale počul som o tom 🙂 Cestu mi spestrila [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 593104x
Priemerná čítanosť článkov: 4634x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy