Založ si blog

O tom ako som do Anubisovho kráľovstva mŕtvych vošiel i z neho živý vyšiel.

anubis-postava

(Klik na fotky, lebo sú zdeformované)

Niekoľko krát som už na mojich blogoch písal že sa venujem geocachingu. Čo je geocaching, dá ľahko vygúgliť. V skratke len napíšem že je to hľadanie skrýší (cache, kešky) schovaných na rôznych miestach a vyhľadávaných za  pomoci GPS súradníc, buď aplikáciou v mobilnom telefóne, alebo priamo GPS zariadením. Keška je zvyčajne krabička, v ktorej je zápisník do ktorého sa zapíše (zaloguje) ten, kto kešku nájde. Následne sa zaloguje na  internetovú stránku. Krabičky môžu byť rôznych tvarov, od maličkých 1 – 2 centimetrových  valčekov, do ktorého sa zmestí len zmotaný papierik na zapísanie sa, až po veľké krabice, kde sa zvyknú dávať na výmenu rôzne hračky, kľúčenky, guličky, drevené kolieska SWG so znakom hľadačov kešiek, ktoré sa s obľubou zbierajú. Keška nemusí byť len krabička. Stretol som sa s keškou, ktorá bola v podobe informačného štítku, napriklad na stĺpe elektrického vedenia ako štítok „Pozor vysoké napätie“. Stačí štítok (väčšinou magnetický na kovovom stĺpe) otočiť a z druhej strane je list papiera s kolonkami na zápis nálezu kešky.  Ja používam v mobile aplikáciu Locus, kde mám stiahnuté mapy a dajú sa mi hľadať kešky aj offline, len so zapnutým GPS. Na mape vidím šípku, ako pri navigáciach s informáciou koľko km či metrov som od kešky. Ak sa priblížim na vzdialenost asi 5-10 m, čo je zhruba tolerancia presnosti navigácie, môžem navigáciu vypnúť a využiť vlastné oči a skúsenosti, kde by asi keška mohla byť. Je dobre spomenúť že nie každá keška má v popise priame súradnice, ktoré ma ku nej dovedú. Väčšinou kešky treba vypočítať, dostať sa nejakým spôsobom k súradniciam a to býva často buď cez nejakú šifru, maľovanú krížovku, vzorce, kvíz s otázkami, návštevou rôznych miest a nájdení indícii a mnoho iných spôsobov. Kešky bývajú schované na rôznych miestach: pod skalami, v múroch, pňoch stromov, v konároch stromov, dierach všetkých možných druhov, jaskyniach, šachtách, štôlňach, vtáčich búdkach, plotoch, pod vodou, proste kde sa len dá a aj nedá (čo si myslia mnohí hľadači).

dav

Moje SWG

V tomto blogu sa pokúsim opísať jeden deň, keď sme sa s kamarátom  Ľubom vybrali nájsť pár kešiek, ktoré sme si už dopredu vypočítali, získali súradnice a mohli sme sa pokúsiť o ich nález.

Začali sme mojou „nočnou morou“,  keškou s názvom Anubis. Nachádza sa len kúsok od môjho bydliska, asi tak 2 km, ale mňa už máta asi tri roky. odvtedy ako bola založená. Takéto sú indície pre získanie súradníc k Anubisovi: Ak sa ti podarí vylúštiť tajomné znamenia mlčanlivých rúk, v okruhu do 20 metrov nájdeš vstup do jeho chrámu, ale dobre si rozmysli či sem vstúpiš, démoni sú všade naokolo. Okrem strachu ťa však budú sprevádzať aj pavúky, visiace netopiere, komáre, a stratené duše… Veľa štastia a odvahy, smrťeľník…….

anubis-ruky                                              Toto bolo potrebné rozlúštiť aby som získal GPS súradnice Anubisa

Keď som skúšal hľadať prvý krát Anubisa, zle som vypočítal GPS súradnice a tak som zbytočne zliezal strmý kopec v lese, kde sa dalo pohybovať často len štvornožky a hľadal som márne jaskyňu, Anubisov príbytok, kde mala byť keška. Po neúspechu som doma zistil že som urobil chybu vo výpočtoch, tak som si počítanie zopakoval a získal som správne súradnice. Lenže táto keška sa nachádza v jaskyni – štôlni, kde bývajú netopiere a kvôli ich kľudu je keška od jesene po jar neaktívna, aby hľadači nerušili tieto sympatické cicavce. Tak prešiel jeden, druhý, tretí rok a jedného dňa sme sa dohodli s kamarátom, kolegom tiež kešerom Ľubom, že sa tam vyberieme a odlovíme aj pár kešiek nachádzajúcich sa v okolí tiež v nehostinnom prostredí, v korunách stromov. Nakoľko ja som nelezec na stromy, kvôli nejakej fóbii a môjmu vyskakovaciemu ramenu, využil som zdatného kamaráta, pre ktorého nie je asi žiadny strom prekážka. Vybrali sme sa teda k Anubisovmu domovu. Z miesta kde nám ukazovala navigácia sme sa pustili asi 300 metrov od kešky, z asfaltovej cesty štvornožky do strmého lesa a tak sme sa blížili k miestu kde je v zemi a v skale diera.

len-sa-nesmyknut

vchod do Anubisovho kráľovstva

vchod do Anubisovho kráľovstva

Úspešne sme to miesto našli a s čelovkami a lampášmi sme vstúpili do Anubisovej ríše. Vzdialenosť od vchodu jaskyne po jej koniec bola asi 85 metrov. Na skale boli po 10 metrov značky, posledná bola na čísle 80m a za ňou bolo ešte asi 5 m voľného priestranstva. Táto jaskyňa – štôlňa bola vytvorená umelo. Zrejme sa tu robil skúšobný vrt, nakoľko niekoľko desiatok metrov od tohto miesta je kameňolom. Úspešne sme sa presúvali ku koncu chodby, pozorujúc po stenách rôzne živočíchy. Videli sme tu pavúky dosť veľkých rozmerov, motýle a nejaké plesne vytvárajúce obrazce. Mrzí ma že som tu nevidel netopiere na ktoré som sa tešil. Tak ukážem aspoň netopiera ktorého odfotil nejaký úspešný kešer pred nami.

netopier

Dostali sme sa k miestu, ktoré nám ukázal hint a znel „za 76“. Hint je nápoveda, ktorá má pomôcť nájsť kešku. Býva napísaná pri popise kešky na netovej stránke. Netrvalo dlho a našli sme značku a o pár sekúnd aj samotnú kešku. Zapísali sme sa a po chvíli obdivovania úplnej tmy a ticha sme sa pobrali k východu, ktorý sa nám po chvíli ukázal v podobe svetla na konci tunela. Potom už len maličkosť, zísť na cestu. Vracať v krkolomnom teréne sa nám nechcelo, tak sme využili lano, ktoré som zobral so sebou a zlanili sme skoro z kolmého terénu na cestu.

 

Zlaňovanie na cestu :)

Zlaňovanie na cestu 🙂

Vytešený sme sa vybrali hľadať ďalšie kešky. V ten deň sme ich mali ešte niekoľko na odlov…

… a ešte pár fotiek…

Ľubo žiari a za ním vchod do podzemia

Ľubo žiari a za ním vchod do podzemia

 

Pomaly dopredu

Pomaly dopredu

 

Toto by málokto chcel za golierom

Toto by málokto chcel za golierom

 

Svetlo na konci tunela

Svetlo na konci tunela

 

Keška je naša...

Keška je naša…

 

Zapísať sa a môžeme von

Zapísať sa a môžeme von

 

 

Rýchlovlak v hlave

31.07.2020

Prečítal som si jeden článok v časopise, kde boli popísané rôzne druhy meditácií. Jedna z nich ma zaujala tak, že som sa v nej našiel. Niečo podobné sa deje teraz aj mne. Predstavte si, ako sedíte v rýchlovlaku. Za oknom pozorujete, ako sa krajina rýchlo mihá. Teraz si predstavte, že sedíte v osobnom vlaku a okolitú krajinu vnímate oveľa lepšie. Máte šancu, čas vidieť [...]

Aj o tom, ako som si svoje prvé runy vyrobil

10.12.2019

Od včerajšieho dňa mi vnútorný hlas, čiže moje vyššie Ja hovorí, aby som sa čo to naučil o runách. Zase je tu asi niečo, čomu sa mám venovať, alebo priučiť, poučiť z niečoho… a to sú runy. Doteraz som len vedel že runy sú, že majú istú moc, že ich dlhú dobu ohrievali pod svojimi krídlami Kelti, starí Germáni, hoci história rún siaha oveľa ďalej. Viem o [...]

Babolety . . . urpínske

17.10.2019

Znovu bol krásny deň babieho leta a voľba menšieho výletu padla na neďaleký Urpín vedľa ktorého je prilepená Banská Bystrica. Cesta naň viedla popri rozprávkovom dome. (pre nedeformovaný pohľad klik na obrázky) Aj Banská Bystrica má svoj strašidelný dom. Určite nie jeden a ani o tomto som si nie istý či v ňom straší, ale počul som o tom 🙂 Cestu mi spestrila [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 593130x
Priemerná čítanosť článkov: 4634x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy