Založ si blog

Na hubách

… myšlienka dňa: „vidím podhubie rásť“

Konečne som si našiel čas na to aby som sa vybral na huby. Tentoraz som si to namieril na Strelníky. Je to obec nad Ľubietovou. Obec sa nachádza niekde na rozhraní Slovenského Rudohoria a stredohoria. Známi hovorili: „Huby rastú. teraz rastú. A rastú práve na Strelníkoch!“. I vydal som sa tam s vidinou obrovského úlovku v podobe krásnych dubákov a kozákov osikových zvaných u nás osičníky. Tie mám asi najradšej, Sú to nádherné huby s krásnym oranžovým klobúkom. Takže vyrojili sme sa z autiaka ja, tato a  brat mojej mamy. V rukách klasické hubárske košíky, v batohu náhradné tašky ak sa do košíkov dubáky nezmestia. Nejdem sa tu rozpisovať, huby mali dnes pauzu rastovú. Ale pobavil ma tato, keď sipiac po kyslíku s kropajami potu na čele, v hustom lese zaperlil: “ Aha, pozri, všade naokolo vidím pohubie rásť!“ Prerušil som svoje funenie a skoro som sa zadusil od smiechu. No čo, húb sme nenašli veľa, aj keď sa mi podarilo nájsť pár dubáčiskov aké vytŕčajú na JOJke v správach, riadnych macov cca 700-800 gramových, lenže ma predbehli červíky a statočne dubáčiky stihli preskúmať z vnútra. Spokojný som  aj tak, medveďa sme nestretli, možno preto lebo sme sa statočne zhľadúvali v hustom lese „Tatóóó´, kde sííííííí …. túúúúúú… poď viac doľaváááá…“. Mamin brat si furt pískal neidentifikovateľné tóny, takže som stále vedel kde sa nachádza.

No a tu je pár fotiek z miest kde sme dnes boli. Ešte sú teplé..

mapa

    aby bolo vidieť kde sme to boli..

IMG_9491

   tu niekde sme začali púť za hubami..

IMG_9503

môj prvý osičník..

IMG_9506

a prvý hríb..

IMG_9513

no nie je krásny?

IMG_9517

toto je poriadny dubáčisko, škoda len že sa v ňom hostili červy:)

IMG_9519

IMG_9523

IMG_9525

oči bolo kade popásť..

IMG_9526

tu v pozadí obec Strelníky..

IMG_9529

IMG_9532

a zpoza kopca sa vynorili cengajúce ovečky

IMG_9538

IMG_9541

a tu je môj dnešný úlovok…. nesmejte sa, stálo to za tú krásnu prechádzku. Išlo mi hlavne o zresetovanie hlavy a to sa podarilo..

IMG_9544

je vari krajší pohľad ako na takúto živú kyticu?

Rýchlovlak v hlave

31.07.2020

Prečítal som si jeden článok v časopise, kde boli popísané rôzne druhy meditácií. Jedna z nich ma zaujala tak, že som sa v nej našiel. Niečo podobné sa deje teraz aj mne. Predstavte si, ako sedíte v rýchlovlaku. Za oknom pozorujete, ako sa krajina rýchlo mihá. Teraz si predstavte, že sedíte v osobnom vlaku a okolitú krajinu vnímate oveľa lepšie. Máte šancu, čas vidieť [...]

Aj o tom, ako som si svoje prvé runy vyrobil

10.12.2019

Od včerajšieho dňa mi vnútorný hlas, čiže moje vyššie Ja hovorí, aby som sa čo to naučil o runách. Zase je tu asi niečo, čomu sa mám venovať, alebo priučiť, poučiť z niečoho… a to sú runy. Doteraz som len vedel že runy sú, že majú istú moc, že ich dlhú dobu ohrievali pod svojimi krídlami Kelti, starí Germáni, hoci história rún siaha oveľa ďalej. Viem o [...]

Babolety . . . urpínske

17.10.2019

Znovu bol krásny deň babieho leta a voľba menšieho výletu padla na neďaleký Urpín vedľa ktorého je prilepená Banská Bystrica. Cesta naň viedla popri rozprávkovom dome. (pre nedeformovaný pohľad klik na obrázky) Aj Banská Bystrica má svoj strašidelný dom. Určite nie jeden a ani o tomto som si nie istý či v ňom straší, ale počul som o tom 🙂 Cestu mi spestrila [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 590831x
Priemerná čítanosť článkov: 4616x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy