Založ si blog

Rýchlovlak v hlave

Prečítal som si jeden článok v časopise, kde boli popísané rôzne druhy meditácií. Jedna z nich ma zaujala tak, že som sa v nej našiel. Niečo podobné sa deje teraz aj mne.
Predstavte si, ako sedíte v rýchlovlaku. Za oknom pozorujete, ako sa krajina rýchlo mihá. Teraz si predstavte, že sedíte v osobnom vlaku a okolitú krajinu vnímate oveľa lepšie. Máte šancu, čas vidieť oveľa viac vecí. V tomto cvičení ide o spomalenie. Taký je život nás mnohých. Je ako jazda rýchlovlakom a my si nestíhame všímať, čo sa poriadne deje. Nejde len o spomalenie mysle. Môžeme spomaliť aj svoje pohyby, alebo jazdu autom, svoje rozprávanie, alebo môžeme spomaliť svoje reakcie. Tiež som sa ocital v rýchlovlaku, letel som životom a nestíhal som často pozorovať priebeh života. Zaujímavé ne tom je, že som si do osobného vlaku presadol po zažití ťažšej situácii, po ktorej mi pribudlo viac starostí, povinností. Práve pri riešení týchto situácii sa mi naskytuje spomalenie, možnosť viac pozorovať život, to čo sa deje a viac chápať príčiny.
Meditačné cvičenie:
Zaujmi meditačnú polohu. Zatvor oči, postupne uvoľni svoj dych a potom telo. Predstav si, že si na mieste, kde sa cítiš veľmi dobre a príjemne. Predstavuj si ako toto miesto objavuješ v spomalenej rýchlosti. Každý tvoj pohyb trvá nekonečne dlho, všetko sa odohráva slimačím tempom. Uži si tento pocit pomalosti. Ak nejde vychutnať si ho, pozoruj, čo sa v tebe vzpiera, aké myšlienky prichádzajú, aké tlaky sa zbierajú. Pozoruj to bez hodnotenia. Len vnímaj a prijímaj, že to tak je teraz. Keď nastal čas, presuň pozornosť ma svoj dych a postupne sa dostaň do tu a teraz..

Aj o tom, ako som si svoje prvé runy vyrobil

10.12.2019

Od včerajšieho dňa mi vnútorný hlas, čiže moje vyššie Ja hovorí, aby som sa čo to naučil o runách. Zase je tu asi niečo, čomu sa mám venovať, alebo priučiť, poučiť z niečoho… a to sú runy. Doteraz som len vedel že runy sú, že majú istú moc, že ich dlhú dobu ohrievali pod svojimi krídlami Kelti, starí Germáni, hoci história rún siaha oveľa ďalej. Viem o [...]

Babolety . . . urpínske

17.10.2019

Znovu bol krásny deň babieho leta a voľba menšieho výletu padla na neďaleký Urpín vedľa ktorého je prilepená Banská Bystrica. Cesta naň viedla popri rozprávkovom dome. (pre nedeformovaný pohľad klik na obrázky) Aj Banská Bystrica má svoj strašidelný dom. Určite nie jeden a ani o tomto som si nie istý či v ňom straší, ale počul som o tom 🙂 Cestu mi spestrila [...]

Babolety . . . tkané

16.10.2019

Jeseň vnímam ako krásnu, zároveň ale aj ako smutnú. Smutnú preto, lebo som letný tvor a zimu, aj keď vie byť nádherná, považujem za obdobie stagnácie. Ako keby som ustrnul, zastavil pohyb. Tak to cítim ja. Možno som v niektorom z minulých životov zmrzol 🙂 Svetlý bod jesene je pre mňa babie leto. Počas tých niekoľko krásnych, slnečných, teplých dní sa snažím [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 593707x
Priemerná čítanosť článkov: 4638x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy