Založ si blog

Ako som sa stal hľadačom kešiek.

V úvode hneď vysvetlím čo keška je. Nie je to žiadne slovenské jedlo, ale je to slangový výraz od slova cache = skrýša. No a všetko okolo kešky smeruje ku geocachingu.

Čo je to geocaching? V skratke: Je to isý druh zábavy, možno to nazvať aj šport, kde sa hľadajú určíté skrýše (kešky) Tieto skrýše sa nachádzajú väčšinou na zaujímavých, pekných miestach. Väčšinou skrýšu tvorí vodotesná nádoba, v ktorej je ceruzka, papier, kde sa hľadači zapíšu a rôzne predmety – maličkosti. Hľadač si nejaký predmet zo skrýše môže na pamiatku zobrať, ale niečo musí do skrýše aj vložiť. Skrýše majú na internete svoje stránky, na ktorých je popis miesta a súradnice GPS, podľa ktorých tieto skrýše hľadači hľadajú. Hľadači „kešiek“ potrebujú mať aké-také vybavenie, aby úspešne našli skrýšu. Väčšinou stačí mobilný telefón s GPS, do ktorého stačí nainštalovať niekoľko aplikácií. Po úspešnom nájdení skrýše, tak ako si lovec urobí zárez na svojej zbrani, tak aj hľadač kešiek si svoje nájdenie skrýše označí na istej netovej stránke.

Včera som sa hľadačom kešiek stal aj ja. S geocachingom som sa prvý krát stretol asi pred dvoma rokmi, keď som na nete hľadal miesto, kde sa nachádzajú dve jaskyne ktoré sa mi nepodarilo nájsť. Náhodou som si vygúglil odkaz a následne stránku na ktorej sa spomínala nejaká skrýša v blízkosti jaskyne ktorú som hľadal. Nevedel som o čo tam ide, tak som si pozrel na nete čo to ten geocaching je. Vtedy ma to neoslovilo, tak som na to po čase zabudol. Nedávno som zase na nete náhodou narazil na geocaching. Niečo som si o tom prečítal ale nevenoval som tomu viac pozornosť. Nedávno ale môj kolega – kamarát začal s geocachingom a ako som videl jeho zverejnené výsledky hľadania a pekné miesta ktoré hľadaním navštívil, zapáčilo sa mi to a nainštaloval som si do môjho mobilu potrebné aplikácie.

A tak som sa včera vybral za svojou prvou skrýšou. Bol som prekvapený koľko ich v okolí môjho bydliska je. V okruhu pár km ich je niekoľko desiatok. Zaujala ma skrýša na Selčianskom dieli, nahodil som si ju do mobilu, ukázalo mi kde sa nachádza a kade za ňou. Bola nedeľa poobede, slnko pražilo parádne a ja som sa vybral na Selčiansky diel vysoký 936 m.

Začiatok výstupu na Selčiansky diel, zatiaľ ešte bez kropajov potu

Tu už asi v polovici výstupu, tričko začalo vlhnúť, objavili sa kvapky potu na čele a po tvári ... inak vľavo je Pansky diel. vyšší brat Selčianskeho dielu

Pootočením hlavy od Panskeho dielu doprava sa naskytol pohľad na Selčiansky diel

Ešte takých 600 m hore briežkom a som na vrchole

Ohliadnutie za chrbát na moje sídlisko v diaľke vpravo a ešte viac vpravo samotná Banská Bystrica

Dobre je počas chôdze pozerať sa aj pred seba, aby sa človek idúci neoprel čelom o kmeň hoci aj tohoto stromu

Vrchol..

A kúsok od vrcholovej tabule som našiel svoju prvú kešku. Nepoviem kde, kto chce, nájde si ju :). GPS ma doviedlo až na nula metrov ku nej.

Rýchlovlak v hlave

31.07.2020

Prečítal som si jeden článok v časopise, kde boli popísané rôzne druhy meditácií. Jedna z nich ma zaujala tak, že som sa v nej našiel. Niečo podobné sa deje teraz aj mne. Predstavte si, ako sedíte v rýchlovlaku. Za oknom pozorujete, ako sa krajina rýchlo mihá. Teraz si predstavte, že sedíte v osobnom vlaku a okolitú krajinu vnímate oveľa lepšie. Máte šancu, čas vidieť [...]

Aj o tom, ako som si svoje prvé runy vyrobil

10.12.2019

Od včerajšieho dňa mi vnútorný hlas, čiže moje vyššie Ja hovorí, aby som sa čo to naučil o runách. Zase je tu asi niečo, čomu sa mám venovať, alebo priučiť, poučiť z niečoho… a to sú runy. Doteraz som len vedel že runy sú, že majú istú moc, že ich dlhú dobu ohrievali pod svojimi krídlami Kelti, starí Germáni, hoci história rún siaha oveľa ďalej. Viem o [...]

Babolety . . . urpínske

17.10.2019

Znovu bol krásny deň babieho leta a voľba menšieho výletu padla na neďaleký Urpín vedľa ktorého je prilepená Banská Bystrica. Cesta naň viedla popri rozprávkovom dome. (pre nedeformovaný pohľad klik na obrázky) Aj Banská Bystrica má svoj strašidelný dom. Určite nie jeden a ani o tomto som si nie istý či v ňom straší, ale počul som o tom 🙂 Cestu mi spestrila [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 590780x
Priemerná čítanosť článkov: 4615x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy